Buďme každý den o kousek lepší!!!

června 05, 2018

Myslím si, že každý z nás má něco, v čem by chtěl být lepší, ale za současné životní situace se to zdá být až příliš vzdálené nebo nereálné. Troufám si říci, že ve většině případů je to ale jen naše vlastní lenost, která nás od našeho snu vzdaluje. A je jen na nás, a na naší píli, abychom to změnili!!! Jsem přesvědčený, že budeme-li na sobě intenzivně pracovat navzdory všem zdánlivým překážkám, byť jen několik minut denně, začneme se v dané věci zlepšovat a to nám pomůže být se sebou spokojenější a šťastnější.

I já mám "něco" necyklistického, v čem bych se rád zdokonalil a na čem bych rád zapracoval. Vlastně už pár týdnů pracuji :-)

Jsem takový celoživotní student angličtiny. Začal jsem se sice tento jazyk učit už ve druhé třídě, ale býval jsem tvor líný a studium pro mě bylo něco, co se muselo nějak přežít a vlastní aktivity jsem vynakládal naprosté minimum, které bylo nutné. Až do konce střední školy jsem v angličtině "plaval". Něco málo do sebe nasoukat se mi povedlo až za ročního pomaturitního studia na jazykové škole.

Slackline je další z mých ,,minutových" aktivit, kterou si zlepšuji své zdraví a fyzickou i psychickou kondici.

Těžko nabyl, lehce pozbyl...


Když jsem pracoval v obchodě na Národní Třídě v Praze, který byl hojně navštěvován cizinci, postupně jsem se rozmluvil a zdálo se, že jsem na dobré cestě, ke slušné komunikaci v AJ. Ovšem po ukončení pracovního poměru zde, jsem měl podstatně méně příležitostí hovořit v angličtině a nabyté vědomosti se postupem času vytrácely.

Mluvit plynně anglicky, je jedním z mých snů. Navštěvováni nějakého kurzu u mě teď nepřipadá v úvahu, tak jsem začal hledat jiné cesty a narazil jsem na on-line kurz zdarma: NAUČTE SE KONEČNĚ OPRAVDU ANGLICKY, který vede zábavný a nadšený učitel angličtiny Broňa. Po projití kurzu a shlédnutí několika dalších Broňových videí, jsem se snažil postupně zavést do praxe několik z jeho tipů, které mi nijak nezměnily a nenarušily můj denní program. Našel jsem si tak svůj vlastní studijní styl, který mi den po dni pomáhá se přiblížit, k vysněnému cíli.


Můj výukový program


1. Listening (poslech)

Už zde padlo několikrát, že pracuji jako mechanik jízdních kol. Skoro celou pracovní dobu poskakuji kolem montážního stojanu. Část tohoto času se snažím využít efektivně ještě jednou a proto jsem si začal pouštět do sluchátek anglické audioknihy. Někdy vydržím hodinu, někdy tři. Jeden příběh si pustím klidně i několikrát po sobě. Vždy tam zaslechnu něco, co mi dříve uteklo.



2. Aplikace Duolingo

Zábavná a přehledná aplikace, kterou si můžete zdarma stáhnout do chytrého telefonu. Zvolíte si jazyk jaký se chcete učit, intenzitu výuky, vyplníte rychlý testík, který vám určí počáteční obtížnost a pak už studujete, klidně jen několik minut denně. Já se s Duolingem učím zhruba 15 minut denně, třeba na záchodě, nebo ve frontě na cokoliv. Každá chvilka kdy nemám do čeho rýpnout, může být takto užitečně využita. Odkaz na web ZDE.





3. Calling (volání)

I když audio knihám rozumím a gramatická cvičení zvládám, dostat ze sebe souvislou větu bez koktání je problém. Co s tím? Mluvit, mluvit, mluvit!!!

Existuje spousta aplikací, kde se po registraci můžete seznámit s lidmi z různých konců světa. Podle přiložených informací si můžete vybrat parťáka na stejné úrovni vybraného jazyka, se stejnými koníčky, nejprve si třeba napsat několik zpráv a následně zavolat přes Skype.

Já jsem si tímto způsobem našel zahraničního kamaráda přes aplikaci Speaky, opět jednoduše stažitelnou do smartphonu nebo tabletu. Několikrát jsme si zavolali a bylo to super. Tím že ani jeden nejsme rodilý mluvčí a jsme na stejné úrovni, tak se nemáme za co stydět a vzájemně si takto pomáháme. Teď kamaráda bohužel dost flákám, ale chtěl bych znovu navázat spojení. Už po pár telefonátech jsem cítil, jak se jazyk rozvazuje...

4. Filmy v angličtině s titulky

Tady asi není potřeba nic dodávat. Snad jen, že zatím používám titulky v češtině, ale rád bych se dopracoval k používání anglických.


Závěrem:

Toto jen zlomek z Broňových tipů. Pokud se také chcete zlepšit v angličtině, navštivte jeho YouTube kanál, facebook nebo internetové stránky a tam jich najdete mnohem více.

A pokud se chcete zlepšovat v něčem úplně jiném, HLEDEJTE CESTU! Žijeme v době, kdy je velmi jednoduché si na pár kliknutí najít informace jaké chceme.


I po malých krůčcích se dá ujít dlouhá cesta...


Hodně úspěchů přeje

Cyklotáta



Děkuji Ti Broňo, za to co děláš. Podle mě to děláš moc dobře a jsem nadšen z tvého nadšení! JSI MŮJ VZOR!!!

You Might Also Like

0 komentářů