Týden třetí: Nahoru a dolů

února 25, 2018

Po minulém týdnu, kdy jsem to přehnal s omezováním spánku, které se negativně projevilo na psychické pohodě celé rodiny, bylo mým hlavním cílem dát se do pohody. A abych to splnil, musel jsem něco změnit. Všechnu večerní práci, kterou jsem považoval za neodkladnou, jsem hodil za hlavu a dvě noci si dopřál 8 hodin spánku. To už se mi hodně dlouho nestalo! ☺

Jen spánek by to ale asi nevyřešil. Další věcí, na které jsem chtěl zapracovat, je můj přístup k dětem a vnímání, proč co dělají, aby mé následné reakce nebyly neúměrné a nespravedlivé. To se samozřejmě nedá vyřešit během jednoho týdne, ale pracovat jsem na tom začal. Při ranním šlapání na válcích jsem si začal pouštět záznam besedy ze série "Duše K" Jaroslava Duška. Přednášející byla Naomi Aldort, světoznámou rodinnou poradkyní a terapeutkou. Za pondělí a úterý jsem shlédl přibližně hodinu a půl z celkově dvou a půl hodinového videa. Ve středu jsem dal přednost olympiádě a hokejovému čtvrtfinále mezi Českem a USA, a na válce jsem se dostal znovu až dnes, tak jsem to dorazil.

Díky této besedě a myšlenkám v ní obsažených, které jsem si v různých situacích připomínal, jsem byl většinu týdne v naprosté pohodě. A i když holky převracely byt vzhůru nohama, dokázal jsem zachovat chladnou hlavu a v klidu to zpracovat. Ke konci týdne sice už má trpělivost zase slábla a sobotní dopoledne bylo dost kritické, ale dnes po shlédnutí zbývající části jsem toho zase plný a odhodlaný být "nejlepší táta pod sluncem"!!!

Ohledně výchovy dětí jsme toho se ženou shlédli spousty a dost myšlenek, které tam  padly pro mě nebyly novinkou, ale bylo to zase trochu jinak podané a velmi to na mě zapůsobilo. Nedokážu popsat. Proto bych Vám chtěl shlédnutí tohoto videa doporučit, pokud jste ho ještě neviděli. Já si ho zítra pustím znova od začátku... ☺


Třetí týden den po dni


pondělí: budíček 5:30; spánek: cca 8h; na kole: 1h - válce

Nebylo to klasické pracovní pondělí, protože jsem nezamířil do práce, ale do transfuzní stanice na darování krve. Doma jsem byl brzy a celé odpoledne, z části strávené na úřadech, proběhlo v naprostém klidu a pohodě. Tak by se mi to líbilo pořád...


úterý: budíček 5:30; spánek: 6,5h; na kole: 37min - válce

Z válců jsem byl ranním ptáčátkem donucen slézt dříve a šel jsem si hrát s legem.☺

Úterkem mi začal hodně netradiční pracovní týden, protože jsem z práce dostal pokyn pracovat z domu na PC, a to nakonec trvalo až do pátku. Bylo to fajn být doma, ale také celkem náročné, protože jsem se nedokázal v kuse soustředit na práci, odbíhal jsem za rodinu, uspával, atd.,a práci dodělával po večerech v čase , který mi pak chyběl v jiných činnostech.

Doma stále panovala pohoda.


středa: budíček 4:30; spánek: cca 4h; na kole: 57 min - válce

To byl drasťák!!! Při čtvrtfinále s USA jsem z těch nervů málem několikrát sletěl z válců, a po výhře znovu. Tep mi při nájezdech lezl přes 150 bpm a to obvykle mívám okolo 125.😃 To bych býval byl nevěřil, že to má takový vliv☺

Hezky z první řady!

Zbytek dne byl opět jako z brožurky na šťastný domov.☺


čtvrtek: budíček 7:00; spánek: cca 7h; na kole: 0

Po třech dnech ranního tréninku jsem si naplánoval volný den. A byl to takový normální příjemný den. Žena mi nabídla výměnu práce za péči o děti, tak jsme se prohodili a všichni jsme byli spokojení. Příjemná změna.

Nálada stále slušná, bez výbuchu.


pátek: budíček 7:00; spánek: cca 6,5h; na kole: 0

Protože jsem předešlý večer zase dodělával, co jsem nestihl přes den, natáhl jsem si i v pátek spánek až do sedmi.
Večer opět pracovní...


sobota: budíček 5:30; spánek: cca 5h; na kole: 0


Kritický den! Celé to začalo nočním přebalováním a utěšováním řvoucích dětí. Pak budíček v 5:30 na ranní trénink, ale bohužel můj měsíční chlapeček mi naplánoval jiný program a ze zamýšlené hodiny na kole byla více jak hodina pohupování se a utěšování, a také fandění Ester Ledecké v olympijském finále paralelního obřího slalomu.

Dopoledne jsme nějak přetrpěli, ale bylo to o nervy a odpoledne jsem vzal hoky do kavárny s vnitřním dětským hřištěm, kde jsem mohl konečně vypnout. Holky se vyřádily, já jsem si dal dobrou kávu, rozepsal příspěvek a dal se trochu do klidu. A večer už byl zase poklidný.


neděle: budíček 5:30; spánek: cca 4h; na kole: 54 min.


I přes nedostatek spánku jsem si ráno zase přivstal, protože jsem cítil, že unavený a vyježděný budu ve větší pohodě, než trochu méně unavený a naštvaný, že mi trénink zase nevyšel. A zatím to vypadá, že jsem se rozhodl dobře. Nepřekypuji sice energií, ale psychicky se cítím dobře a kafe mě snad trochu nakopne.

Snad se to neprojeví v příštím týdnu...
Tentokrát byla pouštět celá rodina :-)

Celkové zhodnocení

Přesto, že jsem naspal zhruba stejně jako v předchozím "nepovedém" týdnu, hlavní cíl - dát se do pohody - se mi až na sobotní výpadek splnit podařilo. 

Co se pohybu týče, na Válce jsem vylezl jen čtyřikrát a běhat jsem opět nebyl, takže tady rozhodně nemohu říci, že bych byl úspěšný, ale ani za propadák bych to nepovažoval. 

A ještě k mému předsevzetí nemrhat časem - na tom ještě musím pracovat, ale pro začátek jsem aspoň začal k psaní příspěvků využívat čas strávený na wc.

Celkově jsem s třetím týdnem spokojený, hlavně proto, že jsem byl lepším tátou, než v týdnu minulém a na pohybu moc neubral.

Cíle na příští týden

stále stejné:

- 5x v týdnu hodina na kole na válcích a konečně večer vyběhnout
- být v pohodě
-  nemrhat časem


Klidný a pohodový týden Vám přeje

Cyklotáta

You Might Also Like

0 komentářů