Trénovat, závodit, věnovat se rodině...

února 02, 2018

Býval jsem hodně aktivní člověk. Už od mládí jsem rád a hodně sportoval, hrál jsem na bicí v rockové kapele a dokonce i v symfonickém orchestru. Anebo jsem jen lítal s kamarády po sídlišti. Každopádně doma jsem se moc neohřál.

Okolo čtrnácti let jsem měl období, kdy jsem poprvé propadl cyklistice a snil jsem o tom být závodníkem, jako Lance Armstrong, v té době vyhrávající jednu Tour de France za druhou. Toto období ale brzy nahradila právě muzika, které jsem věnoval spoustu let.

Největší klid na trénink je v noci :-)
Aktivní jsem vlastně stále, ale se změnami, které nastaly v mém životě, se měnily i priority. S přibývajícím počtem dětí ubývají volnočasové aktivity, ale cyklistika mě drží stále a možná i silněji, než kdysi a posledních pár let se stupňuje i má touha po závodění. Nemyslím závodění ve smyslu vrcholového sportu, ale i závodníci na hobby závodech podávají velmi dobré výkony a nechtěl bych za nimi výrazně zaostávat. Intenzivní příprava je tedy nevyhnutelná!!!

ALE! Jak jsem psal už ve svém úvodním příspěvku, nechci sport upřednostňovat před rodinou.

Jaký je tedy můj hlavní cíl?

Hodně trénovat, občas závoditnaplno se věnovat rodině...

Mám rád nervozitu a napětí před závodem. Taktiku, aby mi vydržely síly, ale abych nejel zbytečně pomalu.  Potřebuji se překonávat, když už jsem na konci se silami. A ten nepopsatelný pocit vítězství v cíli, přestože skončím až v druhé polovině startovního pole, je k nezaplacení. Přináší mi obrovskou radost, pocit štěstí a chuť se stále zlepšovat. K tomu je však zapotřebí pravidelného tréninku. Ale kdy, když čas mezi příchodem z práce a ukládáním dětí chci věnovat rodině!?

Moji noví tréninkoví partneři. Co bude asi uvnitř krabice? :-)

Jaký je můj plán?

Závody bývají většinou o víkendu. S tím nic nenadělám. No, ale kdy se věnovat nezbytnému tréninku? Napadá mě jediná možnost. KDYŽ RODINA SPÍ!

Pro začátek by mohla stačit 5x týdně hodina na kole. Vstávat budu v 5:30, abych to zmákl dříve, než se vzbudí zbytek rodiny. K tomu, pokud se zdaří, si dám několikrát týdně půlhodinku běhu večer, až bude rodina, nebo alespoň děti, zase spát. A o tom, jak se mi daří držet se svého tréninkového plánu, vás budu informovat skrz pravidelné týdenní reporty.
Mezi tím pro vás budu vytvářet i příspěvky z jiného soudku, tak sdílejte a lajkujte, ať Vám nic neuteče. J


Váš Cyklotáta

Na závěr něco z historie pro pobavení... :-D

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Jste borec, že k tomu ještě stíháte psát!! Sekám a držím pěsti! :)

    OdpovědětVymazat