Jdu na trénink vědecky!

října 31, 2019

Že miluju pohyb, hlavně kolo, a jsem pro to ochotný hodně udělat, to už jste si asi všimli. Taky mám rád výzvy, ve kterých se musím překonat a vytáhnou ze sebe naprosté maximum, jako tomu bylo například na letošním ročníku legendárního závodu Rellye Sudety. A když už se takhle trápím, chtěl bych z té námahy vytěžit, co se dá.

V předchozích letech jsem neměl možnost najet dostatečný počet kilometrů, abych o nějakou lepší formu mohl usilovat. Po změně zaměstnání, při vidině pravidelného dojíždění na kole a ročním cíli najet alespoň 5000 km, jsem ucítil příležitost a začal se snažit o výrazné zlepšení své formy.

Doposud jsem trénoval jen podle pocitu. Myslel jsem si, že musím hlavně co nejvíc jezdit. Často to ale vedlo k přetrénování a tělo si řeklo o odpočinek samo. Buď jen nadměrnou únavou, kdy stačilo na pár dní kolo vypustit, nebo to bylo znát na imunitě a podlehl jsem nějakému viru. Potom byl výpadek delší a v budování formy to byl krok zpět. A tak se mi i přes veškerou snahu zdálo, že jsem se na určité úrovni zasekl a dál to prostě nejde...


Jak jsem přišel k mySASY?

Když jsem si objednával sportovní výživu na již zmíněný závod Rellye Sudety od známého Enervitu, narazil jsem na jejich webu na program SPORTUJ LÉPE a zde pak na aplikaci mySASY. Něco málo jsem si o ní přečetl a znělo to parádně. Pak jsem na YouTube shlédl snad všechna jejich videa, a následně hledal další informace na na webu mysasy.com. Celá tato záležitost mě naprosto nadchla. Vypadalo to velmi jednoduše a přínosně:

Pomocí výsledků z měření vhodným bezdrátovým hrudním pásem spojeným s aplikací mySASY můžeme dostávat cenné informace o reakci našeho organismu na předchozí zatížení a stavu regenerace. Tyto informace nám pak mohou pomoci k ideálnímu plánování tréninku vedoucímu ke zlepšení fyzické kondice, a tím i našich sportovních výkonů. A to zní prostě skvěle!!!

Tak jsem si řekl, že to zkusím...


Jak na to?

K měření pomocí aplikace Mysasy potřebujeme 2 důležité pomůcky.

Zaprvé chytrý mobilní telefon nebo tablet, na který si aplikaci nainstalujeme.

Zadruhé potřebujeme vhodný hrudní pás, který s aplikací spárujeme pomocí bluetooth. Pokud nějaký máte od jiného zařízení, vyzkoušejte ho, ale třeba můj od sporttesteru Tom Tom Multisport s aplikací spárovat nešel, přestože bluetooth podporuje také. Pokud žádný hrudní pás zatím nemáte, můžete si jej pořídit přímo od mySASY. Ten pak budete moci využít i s dalšími zařízeními díky možnosti spárování přes Bluetooth i ANT+.

Máme telefon nebo tablet se staženou aplikací mySASY, vytvořený uživatelský účet a spárovaný hrudní snímač srdečního tepu. Co teď?


Můžeme začít měřit!

Měření je vhodné provádět v pravidelnou denní dobu, ideálně ráno, co nejdříve po probuzení. 
Od prvního měření budete dostávat základní informace o aktuálním stavu vaší regenerace, znázorněné v přehledném grafu.



Po prvních osmi měřeních začnete dostávat konkrétní informace o reakci Vašeho těla na předchozí zatížení, o aktuálním stavu regenerace a míře superkompenzace. Dostanete také doporučení, jakým způsobem pokračovat v tréninku, aby byl co nejefektivnější. To jsou podle mě pro trénink ty nejdůležitější informace, které od mySASY můžete dostat.



Po patnácti měřeních pak dostanete výsledek testu tréninkové typologie, celkové slovní zhodnocení a shrnutí dosavadních měření. Také dostanete doporučení, jak v měření dále pokračovat.




Moje osobní zkušenost

S měřením pomocí mySASY jsem začal před sedmi týdny a mám za sebou přes 35 měření. Měřím se ráno po probuzení, vždy v den následující po sportovním zatížení, abych věděl, jaké zatížení zvolit v daný den. Často se měřím i po dnech odpočinkových. Baví mě sledovat, jak moje tělo reaguje na různé podněty. 

Od začátku používání mySASY jsem se snažil co nejlépe plnit doporučení aplikace. Občas jsem se cítil trochu unavený a říkal jsem si, jestli se aplikace neplete, ale výsledky byly stále dobré. Za tu dobu se mi nestalo, abych se cítil přetrénovaný nebo přetížený. Naopak. Byl jsem velmi překvapený, jak jsou moje výkony vyrovnané. 

A hlavně! Konečně mám pocit, že moje snaha není marná, že konečně vím, jak na to. Že své výkony mohu posunout o kus dál a budu mít ještě větší radost z pohybu.

Pro koho je mySASY a co to stojí?

MySASY je jednoduše pro kohokoliv. Pro amatéra, pro profíka i pro celé týmy. Pro cyklistu, běžce, fotbalistu, lyžaře, plavce... prostě pro každého, kdo chce trénovat smysluplně, bezpečně a zlepšovat své sportovní výkony. 

Stát Vás to nemusí nic. Registrace probíhá přes e-shop, kde máte na výběr ze tří profilů: FREE, BASIC+ a SPORT. Jak vyplývá již z názvu, profil FREE je zdarma a dostanete z něho všechny potřebné výše zmíněné informace. Placené profily pak mají navíc různé vychytávky, viz obrázek.



A pokud máte vlastní hrudní pás, tak máte vyhráno a můžete se vesele měřit "zadara"! Pokud monitor srdečního tepu nevlastníte, můžete si zakoupit originál mySASY, jehož základní cena je 2000,- Kč, ale pokud budete sledovat mySASY na instagramu nebo facebooku, určitě tam na Vás brzy vyskočí nějaká akce a budete si ho moci pořídit ještě levněji.

Co dodat?

Asi jen, že já jsem z aplikace mySASY a jejího přínosu opravdu nadšený. Rozhodně v jejím používání budu i nadále pokračovat a pevně věřím, že díky ní budu v příští sezóně na své oblíbené závody připravený jako ještě nikdy před tím.


Také se vám aplikace mySASY zalíbila? POJĎTE TO TOHO SE MNOU!!!


Chcete-li více informací z ,,první ruky", vše najdete na www.mysasy.com, nebo se podívejte na přiložené krátké video a pak můžete pokračovat dalšími odbornějšími.




Na úplný závěr bych chtěl moc poděkovat společnosti mySASY za zapůjčení hrudního srdečního monitoru pro tento test. DĚKUJI!


Mějte se krásně

Váš Cyklotáta


You Might Also Like

0 komentářů